Handels- og abonnementsbetingelser

Nederst i dokumentet finder du vores betingelser for abonnementer.

Kontaktoplysninger
ØNSK ApS
Anpartsselskab
CVR: 38341065
Lundtoftegade 23
2200 København N.
Danmark
kontakt@onsk.dk
+45 27 89 11 13

 

Returnering og fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får den første vare i fysisk besiddelse.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail til: kontakt@onsk.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Bemærk, at du ikke har fortrydelsesret ved køb af kaffe jf. forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2 vedr. levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældes hurtigt.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse. Så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Vi sender dig returlabel, så du nemt kan sende varerne tilbage til os. Hvis du ikke benytter denne returlabel skal du selv betale for at pakken returneres. Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, bortset fra leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

ØNSK ApS
Lundtoftegade 23
2200 København N.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
ØNSK ApS
Lundtoftegade 23
2200 København N.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Privatlivspolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi foretager registreringen og videregivelsen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos ØNSK ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

De dataansvarlige på www.onsk.dk er Ønsk ApS. Dine oplysninger sælges ikke til tredjemand.
Som registreret hos ONSK.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: kontakt@onsk.dk

Handelsbetingelser
ØNSK ApS
Anpartsselskab
CVR: 38341065
Lundtoftegade 23
2200 København N.
Danmark
kontakt@onsk.dk
+45 27 89 11 13

Betaling
Hos ONSK.dk kan du betale med følgende:
Visa Dankort, Visa, Visa electron og Mastercard, MobilePay.
Kortgebyr udgør 0 %
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Ved betaling via faktura opkræves et administrationsgebyr på 32kr eksl. moms.

Levering
Hos ONSK.dk tilbyder vi følgende muligheder for levering:
DAO og PostNord.
Fragtpriserne er afhængige af pakkens pålydende vægt. Fragtpriserne er 28-119 kr.

Vi betræder os på at afsende pakken samme dag eller dagen efter bestilling.

Leveringstid er 1-4 hverdage.

Du kan som kunde også hente produkterne personligt på ØNSKs adresse: Lundtoftegade 23, 2200 KBH N, i tidsrummet 8-17 i hverdagene.

 

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kontakt@onsk.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Derudover gælder følgende betingelser ved køb af abonnement

Bindingsperiode
Abonnementerne har ingen bindingsperiode. Gaveabonnementerne har en bindingsperiode på op til 12 måneder.

Varighed
Sålænge medlemskabet eksisterer uopsagt, vil der forgå en trækning af den givne abonnementspris d. 15. dag i hver måned fra det tilmeldte kort. Du kan til enhver tid opsige dit abonnement ved at kontakte os pr. telefon eller e-mail, eller ved selv af afmelde dit abonnement inde på Min Konto.

Bemærk der er 4 dages opsigelse. Dette forbeholder vi os, så vi ved hvor meget kaffe vi skal riste forud for udsendelsen af abonnementer.

 

Kvittering
Efter tilmelding og ved hver trækning vil der blive leveret en kvittering pr. e-mail.

 

Betalingskort udløb
Såfremt dit betalingskort udløber, vil der blive fremsendt e-mail med link til fornyelse af kortoplysninger.

 

Kortoplysninger
Ved tilmelding til automatisk trækning giver du tilladelse til at gemme samtlige nødvendige betalingskortsoplysninger til brug for automatisk debitering af dit betalingskort. Disse oplysninger slettes, når aftalen ophører.

Træk på dit kort
Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort.

Du kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.

 

Prisen
Alle priser er inklusiv dansk moms.

 

Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, vi har lavet aftalen.[i]

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra aftaledagen til at give os besked om, at du vil fortryde. Du kan sende en mail til kontakt@onsk.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i betingelserne.

Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.

Har du givet dit samtykke til, at leveringen kan gå i gang, og ønsker du alligevel at fortryde, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling, for den del af abonnementet, der allerede er leveret[ii]. ØNSK ApS kræver en kompensation for returlabel på 36,50 kr.[iii]

Vi refunderer beløbet[iv] til dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

  

Levering
Abonnementerne leveres fragtfrit i Danmark med DAO eller PostNord.

Abonnementet leveres kun til Danmark.

Leveringstid er 1-4 hverdage.

Reklamation
Enhver form for reklamation over abonnementet skal rettes direkte til ØNSK ApS.
Ved spørgsmål til dit køb kontakt ØNSK ApS på kontakt@onsk.dk

Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer.

Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven afhænger derfor af, hvad der skal leveres i henhold til abonnementsaftalen:

Levering af varer
Ved levering af varer har du reklamationsret i 24 måneder. Se ovenstående afsnit om reklamationsret.

Særlige vilkår
Ved fejlforsøgt trækning af penge 2 gange, lukker vi abonnementet. Efter lukning af abonnementet bortfalder skyldigt beløb dog ikke, og der fremsendes en faktura med skyldigt beløb samt et rykkegebyr på 100 kr. Såfremt skyldigt beløb ikke er betalt overdrages sagen til inkasso.

 

 

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

www.ønsk.dk

Lundtoftegade 23

2200 København N

E-mail: kontakt@onsk.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________

Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handels- og abonnementsbetingelserne er senest opdateret d. 11.06.20112